måndag, augusti 3

Döden..

Jag har funderat på detta länge nu..Men alltså när någon dör, och det är begravning för den personen och kistan står i kyrkan. Ligger personen i kistan då? eller var är personen? och vart tas personen sen? den kremeras väl inte direkt? (jag vet, alla blir inte kremerade!)

Jag menar, när det var min farfars begravning i dec så kunde jag inte inse att han är död...det kan jag fortf inte....för mig lever han fortf...Jag vet nt var han är...men han är inte död iaf...han mådde ju bra när jag hälsade på han på sjukhuset..

Sen var jag och en kompis och såg han när han enligt alla hade dött..Men han sov ju bara???? Han är inte död!! Var är min farfar?? Hjälp mig!!!

1 Något på hjärtat?:

CrazyGirl sa...

Personen ligger i kistan i kyrkan. Ibland går man ju direkt ut med kistan och in i en sk likbil som kör den till kyrkogården där den jordfästs eller om man går direkt till platsen där den ska begravas, beroende på om kyrkogården ligger där kyrkan är. Om den kremeras så tas den ju om hand efter begravningen.