lördag, november 28

Om min lägenhet...

det är ett LSS boende som tog 3 år att hitta, det är specialiticerat på unga vuxna med aspbergers syndrom, vilket jag har. Och jo jag ville inte, men jag har inget val och min 2a är skit fin :D

Sen, varför jag inte kan bo hemma mera är för jag mår dåligt och så ju (varför är jag annars inlagd på lpt??) Och min mamma "orkar" inte med att ha en dotter som skär sig och tar överdoser hela tiden. Visst, jag förstår henne och jag försöker sluta skära mig! men jag har hållit på med det sen jag var 16år nu är jag 19 år (blir 20 om en månad).

Varför har alla den inställningen att jag bara söker uppmärksamhet? Jag har LPT av en anledning, LPT är inget man sätter i första taget. Jag hade åkt in och ut på psyk i en månads tid innan dom satte LPT.

Och, varför förtjänar jag inte en lägenhet? Jag har ett funktionshinder, ADHD och tics. Men ska det hindra mig från att få en lägenhet?? Som ändå har tagit 3 år att leta fram!!

Men jag är rädd samtidigt! Klarar jag av att bo själv? Eller kommer jag krascha igen? Vågar jag leva själv? Efter alla hemska saker jag har varit med om?

Varför kommenterar ni bara negativt? :S

8 Något på hjärtat?:

Anonym sa...

Jag skar mig under 6 års tid. Men jag fick inget boende trots det. Jag fick sälja min lgh för att flytta hem till min mamma. Jag var då 23 år gammal. Jag skrek för att få komma till ett behandlingshem eller ett boende som har personal. Men jag fick inte det. Har du aspbergers eller ADHD? Du skriver olika saker i texten. LPT har jag aldrig haft. Jag har blivit utslängd från psyk om jag skadade mig på avdelningen. Inte fan fick jag LPT för det. Jag kämpade och vägrade ge upp trots massa dödliga överdoser.

Unknown sa...

Som bella skriver, lpt får man av en anledning och det är inget man bara kan skaka av sig.

Anonym, utslängd från psyk för att du skar dig?
Enligt min syn på saken så slänger psyk ut dem som skriker efter "uppmärksamhet". Tro mig jag har sett det och personal har till och med sagt det till mig (fast att dem inte får säga sånt pga sekretessen).

LPT sätter ju läkaren när det har gått för långt och patienten inte längre är medvetet om att hon/han skadar sig själv väldigt illa och leker med döden. Det är ju inte så att man ber om tvångsvård.
Men finns folk som vill ha LPT, som om det är nån jävla status på en avdelning. (träffat sånt folk med).

Jag hade LPT i 3 år och det var ett helvete. När man inte får bestämma allting själv och att man blir tvingad till att göra saker.

Och LPT är inget läkare bara skriver av sådär, det måste finnas en stabilitet först och sen kan dem släppa över patienten till HSL (frivillig vård).

Sluta anklaga Bella för att hon söker uppmärksamhet. Hon mår dåligt och lider av ett funktionshinder. Jag tycker bara det är bra att Bella ska få flytta till ett boende.

Kram på dig Bella

maskros sa...

Det verkar var olika diagnoser med dig hela tiden. Det har varit manodepressiv, ätstörningar, ADHD, aspbergers. Vad har du egentligen fått för diagnos..??

och Anglabarnet, jo, psyk kan allt slänga ut en. De slängde ut mig för att de inte visste vad de skulle göra, och sa till mina föräldrar att: det är bättre om hon dör hemma.

Unknown sa...

Jag har både aspbergers och ADHD..

Anonym sa...

"Anonym, utslängd från psyk för att du skar dig?
Enligt min syn på saken så slänger psyk ut dem som skriker efter "uppmärksamhet". Tro mig jag har sett det och personal har till och med sagt det till mig (fast att dem inte får säga sånt pga sekretessen)."

Anglabarnet skrev det ovan. Jag har ALDRIG velat ha uppmärksamhet. Psyk här har bara den policyn. Du känner inte mig. LPT får man inte bara sådär. Jag fick aldrig det eftersom man blir hospitaliserad av att vara länge på psyk och då inte klarar sig själv.
När jag skar mig på psyk gjorde jag det i hemlighet, men dom kom på det. Så hur söker jag uppmärksamhet då?

Det är inte det att jag missunnar Bella denna lgh. Men man behöver inte skrika att det är skit och sen vara överlycklig nästa stund. Det är det jag stör mig på!

Unknown sa...

Man behöver inte skada sig själv för att få uppmärksamhet. Man behöver inte heller skada sig själv för att ha ett vårdintyg på sig.
Jag kan inte svara för hur du blev behandlad när du var inlagd.
Jag vet bara det jag själv sett och hört.

Ja klart som fan att man blir hospitaliserad när man är inlagd länge på psyk. Det är ett stort jävla FEL av läkare att göra så.
Psykavdelningar är "akutvård", det vill säga 1-3 veckor, men många blir fast i mer än ett år. Läkare sätter LPT på patienterna för ha dem i så kallat tryggt förvar, men var är fokusen på att bli bättre och hjälpa patienten gå över till frivillig vård? Det verkar inte finnas i läkarnas värld. Det enda dem har i huvudet är mediciner och diagnoser. Och man kan inte lösa problem med hjälp av mediciner.

Ju längre man är inlagd, ju sjukare blir man. Så egentligen är det läkarens "fel" att så många unga blir fast i psykvården för dem drar VERKLIGEN ut på ens vårdtid.

Anonym sa...

Men sen ser man oxå hur patienter motarbetar vården hela tiden. Det jag har svårt att förstå som skar mig under hela min tonårstid. Är idag frisk. Men hur man orkar och förhuvudtaget vill blogga om det. Att man dagen efter skriver om sin skada som en triump beskriver ambulansfärden hur mng tabletter man svalde, tar kort på sig själv när man ligger på sjukhuset. Då tror jag det bara handlar om uppmärksamhet och inget annat.

Anonym sa...

Helt allvarligt alla ni som håller på med bella...
Visst hon skriver om hur hon har det på psyk och om man verkligen tänker efter så e det bara jävligt bra att hon gör det för då får hon ut nästan alla tankar som tynger henne istället för att hon ska hålla dem inne och må dåligt.
Ni som skriver att hon är patetisk nu vet nog inte hur det är att må så dåligt som hon gör så Fuck Off med er för det e fan ni som e patetiska och borde skaffa er ett jävla liv. jag hoppas verkligen att någon i er familj kommer må så dåligt som bella så att ni kanske börjar fatta hur svårt det är.

Puss bella// Jennika