torsdag, november 26

Avdelning 85..

Jag har gråtit, skrikit, sagt att jag hellre bor på gatan. Men jag har inget val ; Jag måste flytta till ett LSS boende i hammenhög :'( fuckfuckfuck! nära LT också ju! :'(

5 Något på hjärtat?:

Elin sa...

Vad är ett Lss boende?

Anonym sa...

Borde eg inte skriva här, men känner att jag måste. Kom in här via en annan blogg o har kollat runt på din blogg och på ett sätt tycker jag synd om dig (är det det du vill??). Du skriker ju efter uppmärksamhet, du verkr göra allt för att få medlidande. Men samtidigt blir jag förbannad när jag läser. Jag är 3 år äldre än du, och är svårt sjuk i cancer sedan 5 år tillbaka. Har ingen högre önskan än att få leva ett friskt liv.
Och så läser jag allt skit du skriver. Hur otacksam du verkar vara för ALLT!! Du verkar inte glad för något, du skriver själv att du inte har drömmar, att du vill dö osv. Förstår ju att du mår dåligt, men jag tycker att du gjort din "diagnos" (dvs att må psykiskt dåligt) till din identitet.
Inte konstigt att du mår kasst när du bara skriver om dåliga saker o har den inställningen du har. Jag fattar inte vad det är med dig som kan tycka att ALLT är så hemskt? Finns det inget bra i livet för dig??
När jag blev sjuk tvingades jag amputera ena benet pga cancern. Först kändes det skit, trodde inte jag skulle fixa det. Men ställer man in sig o ger sig fan på att det ska bli bra och om man har en positiv inställning, så blir allt tusen gånger lättare. Man kan inte, oavsett vilken sjukdom man har, sitta o ömka sig själv. Då åker man bara längre o längre ner.
LEV LIVET, människa!!! Det är det enda jag kan säga. Jäkligt synd att vissa bara kastar bort sitt liv när andra inte vill annat än att få leva!
/Sofie

Anette sa...

Bra inställnning Sofie! Jag håller med helt och hållet.

När du får citroner, gör lemonad!

Jenny sa...

Sofie; oerhört starkt och korrekt. Har du en blogg?

Anonym sa...

Tack, Jenny o Anette! Nej, jag har ingen blogg. Har funderat på det, men jag är ofta inte så aktiv och inte så ofta på nätet så det skulle nog inte bli så många inlägg ;)
/Sofie