fredag, november 27

Avdelning 85..EGEN LÄGENHET!!!

jag har fått egen lägenhet!! :D

8 Något på hjärtat?:

K sa...

vad kul! =) 3<

Jenny sa...

Du förtjänar det inte.

Jag blir så jävla förbannad. Läste Sofies inlägg på din förra kommentar. Jag hyser ingen som helst glädje för dig. Du vistas inom sjukvården en kort tid och får priviliegium som inte ens vissa kan drömma om. Flera är bostadslösa öht, och du gnäller lite hos psyk och verkar stolt över dina "psykpoäng." Nu klarar jag inte att läsa din blogg mer. Du får mig fan att må dåligt.

Anette sa...

Jag håller med dig Jenny.

Människor som kämpar och sliter och verkligen _behöver_ boende tvingas se sin möjlighet gå till dig som är en tonåring, går i gymnasiet, får CSN, har föräldrar som bryr sig och som kan/vill ha dig kvar hemma.

Ditt liv är inte svårt.
DU.GÖR.DET.SVÅRT.

Vårt samhälle är vridet som uppmuntrar sånt här. "Må skit och lyft inte ett finger, vi ger dig en lägenhet! =D" Nu tänker du: "jag mår dåligt, det är inte mitt val att må såhär, jag vill ut ur psyk, jag har ditt och datt att skylla på."

Oavsett förutsättningar och uppväxter så är det i slutänden DINA VAL som gör att du antingen hjälper eller skadar.

Jenny sa...

(Och ja, Anette och jag känner varandra och vi är olika personer.)

Nu drar jag innan jag skriver någonting som kanske är.. mindre lämpligt. *förbannad*

Anonym sa...

Jenny och Anette. Håller med er till viss del. Men alla som mår dåligt får inte lägenhet. Men de som egentligen har de bra hemma får lägenhet. Jag, som inte har föräldrar som är friska får fortfarande bo hemma för soc inte har plats eller råd att hjälpa mig.

Anonym sa...

Vad är det för lägenhet?

Är det en sk stödlägenhet med personal tillgänglig så kan jag lova er kommenterare att det får man I N T E om man bara så att säga "gnäller lite" .......

är det en "vanlig" lägenhet så är det kanske lite märkligt?

Anonym sa...

Jag undrar också vad det är för lg du fått? Jag har mått dåligt i många år. Men jag fick ingen lägenhet. Jag fick bo hos mamma trots att jag var över 25. Skulle inte du bo på ett LSS boende? Och isf skrek du ju om att du inte ville det.

Unknown sa...

Ja, det är ett LSS boende som tog 3 år att hitta, det är specialiticerat på unga vuxna med aspbergers syndrom, vilket jag har. Och jo jag ville inte, men jag har inget val och min 2a är skit fin :D