onsdag, juli 22

Kom hem, farfar..

Farfar jag saknar dig!
Jag gör faktiskt det!
Jag var vid din grav i förra veckan och hälsade på dig. Såg du mig?
Såg du att jag var där?
Hörde du mig prata med dig?
Hörde du orden jag sa till dig?
Att alla saknar dig och att jag mår skit över att du är död?
Nu har det snart gått 9 månader sen du dog, men det känns fortfarande som om jag nyss fick reda på det.

Jag minns din röst,
jag minns dina händer,
jag minns hur du luktade tackvare farmor.
Hon gav mig en av dina tröjor.

Vet du farfar, att den bor i min säng?
Vet du att jag luktar på den varje natt när jag ska sova?
Vet du att jag saknar dig så att det gör ont?
Vet du att jag ber till Gud att du har det bra i himlen?
Vet du att jag drömmer om dig nästan varje natt?
Jag kan inte förstå att du är död, det går inte!
Inte min farfar! Han skulle ju leva för alltid!
Mitt allt! Min bästa vän!


Kom hem, farfar!

0 Något på hjärtat?: